Fremragende telefonservice

Verden er fuld af paradokser, og det har altid været sådan – og vil nok altid være det. Men nogle af dem er så forbløffende i deres karakter, at man ikke kan lade være med at undres. Du ved – den slags som for eksempel, når et politisk partu som Alternativet afsløres i at modtage “beskidte penge” – og ikke gør noget ved det. Eller når en teknologisk avanceret virksomhed ikke kan overkomme noget så simpelt som at besvare telefonen i åbningstiden. Med de muligheder, der er for nem telefonpasning etc. nu om dage, er det meget svært at forstå, at det i 2017 stadig kan være et problem. Men det kan det for nogle. Faktisk for alt for mange!

Enkelt at få passet virksomhedens telefon

Når man nu ved, at der findes excellente muligheder for at få et af de dedikerede firmaer som for eksempel Topcall til at varetage den eksorbitant vigtige telefonservice, er det et reelt mysterium, at så mange mindre virksomheder stadig i 2017 ikke magter at håndtere deres firmatelefon ordentligt. Og faktisk koster det jo kunder, for i takt med, at vi alle er blevet så vante til realtids-service, gider vi ganske enkelt ikke telefonsvarere mere. Vi skal tale med et menneske, skal vi!

Mere end bare telefonen

Mange små selvstændige har etableret sig med ikke blot hjemmeside – men også en såkaldt live chat, så gæsterne på hjemmesiden kan tale(skrive) direkte med firmaet live. Og det er også bare super – hvis altså den passes! Det er så langt fra altid tilfældet og så har funktionen den stik modsatte effekt. Så ender den med at blive et signal om, at virksomheden ikke tager potentielle kunders henvendelser seriøst. Og hvem vil handle med sådan et firma?

Topcall tilbyder faktisk en service med pasning af live chat (se her ), og det er jo helt i tråd med at passe telefonen for virksomheden. Det er jo ligegyldigt, om det er den ene eller anden kanal, en interesseret henvender sig via: En henvendelse er første skridt på vejen til et salg og en kunde.

Det burde flere tænke en hel del mere over!

Firmatelefonen er vigtig!

I en tid hvor alt kan klares med et klik, og hvor chatbots og automatiserede mails ofte er første kontaktpunkt, er det let at undervurdere værdien af en professionel telefonpasning. Men forestil dig dette: En potentiel kunde ringer til din virksomhed og får fat i en automatiseret besked, en stresset medarbejder eller – værre endnu – ingen overhovedet. Er det lige dét, der sikrer dig et salg? Næppe.

En professionel telefonpasning er virksomhedens stemme udadtil, og her taler vi ikke om en robotagtig monolog, men om venlige, hjælpsomme og menneskelige svar, der imødekommer kundens behov – og dét kan have en enorm indflydelse på, hvordan din virksomhed bliver opfattet. Folk husker den gode oplevelse, og de husker i særdeleshed, når de ikke bliver mødt af en varm og venlig stemme i den anden ende.

Men telefonpasning handler om mere end bare kundeservice. Det er en investering i effektivitet og professionalisme. Kunder ringer ofte med spørgsmål, problemer eller usikkerheder, og ved at have nogen, der hurtigt kan afklare disse ting, sparer man tid og undgår misforståelser. Samtidig kan det også aflaste medarbejderne, så de kan fokusere på deres kerneopgaver uden afbrydelser.

Med andre ord er telefonpasning en lille, men vigtig detalje, der kan være afgørende for kundens oplevelse og din virksomheds image. Og lad os være ærlige – hvem har ikke prøvet at blive fanget i en endeløs telefonkø med elevator-musik? Det er i hvert fald ikke noget, der gør én i godt humør. En professionel telefonpasning kan sikre, at dine kunder føler sig værdsat fra første sekund, og den slags kundeservice går man sjældent galt i byen med.

 

Disclaimer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *